Thursday, May 3, 2012

Pukul Orang Dalam Kawasan Masjid


Didalam peperangan ada 2 tempat setahu "tukanglawan" tidak boleh dicerang atau diganggu, kedua-dua tempat ini selalunya dijadikan kawasan perlindungan.

Berbalik kepada cerita himpunan bersih tempoh hari, "tukanglawan" telah diasak untuk melarikan diri ke kawasan masjid, sesampai disana ramai peserta telah menjadikan kawasan masjid itu sebagai kawasan untuk selamatkan diri.

dengan perit dari gas pemedih mata, kami berkongsi-kongsi garam dan sama-sama menggunakan pili air untuk menghilangkan kepedihan. malangnya kuat kesan gas pemedih mata itu, masuk sehingga memenuhi kawasan masjid tersebut.
lebih malang bila waktu asar, pihak polis tanpa hormat telah menganggu jemaah yang sedang bersolat, mereka membunyikan lonceng , terpekik terlolong sehingga perbuatan mereka menimbulkan kemarahan ramai.

Pada saat orang sedang berjamaah juga pihak polis telah menembak gas pemedih mata, asap dari tembakan tersebut telah masuk ke kawasan masjid, menyebabkan jemaah yangs edang solat mengalami kesukaran bernafas dan terbatuk-batuk.

apa yang paling menyedihkan, anggota polis yang memberi arahan (tukang bunyi lonceng)dan 2 lagi anggota diatas trak tersebut "tukanglawan" percayai beragama islam, (mungkinlah, sbb muka melayu)

Tak apalah itu satu hal, kalu mereka memang tidak pandai menghormati orang ytang sedang solat, semoga ALLAH membuka hati mereka. takut nanti apabila saat nyawa mereka sedang ditarik, terbayang semua khianat yang telah mereka lakukan. saat itu menyesal sudah tiada gunanya.

Di bawah ini , "tukanglawan" nak kongsi satu video untuk anda, lihatlah kebanyakkan polis mentah ini bersikap kurang ajar di kawasan masjid, Video ini diambil di Masjid India, dipercayai ianya berlangsung setelah himpunan itu tamat.

Sama seperti kisah "search party " di stesyen LRT yang "tukanglawan" kongsikan sebelum ini (baca sini)ini juga operasi "serach party" tapi mereka menyerang sehingga dalam masjid, "tukanglawan" percaya ada antaranya sedang duduk rehat setelah selesai solat, malah mungkin ada yang sedang berehat sambil menunggu waktu solat seterusnya (Maghrib).

JOM lihat



Persoalannya mengapa ini tidak keluar di TV umno?, apakah perbuatan polis ini sama seperti yang dilakukan tentera zionis pada penduduk Palestin?.

Dan lagi persoalan lebih penting, mereka ini diajar mengguna kekerasan dan serangan fizikal pada peserta himpunan, namun tidakkah mereka ini diajar menghormati masjid, apakah mereka ini dididik dengan nilai agama?, jika tidak, ketahuilah mereka sudah tidak boleh kita harapkan lagi.

No comments:

Post a Comment